Yönetmen: Şahin Gök,
Senaryo: Safa Önal, [1]
(Burhan Arpad’ın aynı isimli romanından), Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı,
Set Ekibi: Yaşar Davutoğlu, Emin Özay, Sabahattin Anlı, Işık: Gürcan Küçüker,
Haluk Erkan, Ertan İstanbullu, Makyaj: Abdullah Gonca, Laboratuvar: Selâhattin
Kaya, Mustafa Yıldız, Negatif Montaj: Mustafa Kul, Kenan Hacaman, Sesleri Alan:
Necip Sa rıcıoğlu, Gültekin Çavuş, Yönetmen
Asistanı: Süreyya Tezel, Kamera Asistanı: Ahmet Servidal, Yapım Görevlisi: Rauf
Ozangil, Yapım Koordinatörü: Batu Özer, Yapım: Emek Film/Nazmi Özer, Yeni Lale stüdyosunda
hazırlanmıştır.
Oyuncular: Serpil Çakmaklı (Zehra), Hakan Ural (Halil),
Pakize Suda (Leman), İhsan Yüce (Nuri), Cengiz Sezici (Artin), İhsan Baysal
(Kara Hüseyin), Erdal Tosun (Remzi), Hikmet Karagöz (manav İbo), Murat Tokmak
(yetim), Birol Işın (pavyon müşterisi),
Seyfettin Karadayı, Enver Dönmez, Kudret Karadağ, Nuran Yalçın, Sibel
Savaşcıoğlu, Sami Hazinses, Ahmet Balıkçı, Cengiz Karabulut, Erol Şen,
Konu: Balıkçılık yaparak hayatını kazanan
(Halil (Hakan Ural), bir gece arkadaşlarının ısrarıyla birlikte pavyona eğlenmeye
giderler. Bu renkli gecenin etkisine kapılan genç, ilgiyle izlediği dansöz
Zehra'ya (Serpil Çakmaklı) yakınlık duyar. Annesi ve yengesiyle mütevazi bir
yaşam süren Halil, o geceden sonra Zehra'nın çalıştığı pavyonun gedikli müşterisi olur. Ne
var ki Zehra 'nın her pavyon kadını gibi bir belalısı vardır. Halil, şimdi bu
tehlikeli dünyanın çıkmazından nasıl kurtulacaktır.
& Safa Önal’ın senaryolarını yazdığı “Vesikalı Yarim” ve
“Alnımdaki Bıçak Yarası”, Sait Faik’in bir meyhane ortamında dinlediklerinin
romana (Menekşeli Vadi) aktarılmasından başka bir şey değildir
“Sait Faik’in
bir meyhanede sohbet ettiği arabacı Bayram, meyhanelerde tanıştığı Seher ile
Yaşar, onun yüzünden kavgalara karışır. Ailesini Seher yüzünden terk ettiğini
ve yedi yıldır gitmediği evine götürmesini Sait Faik’ten ister ve Sait Faik o
gece Bayram’ın evinde kalır. Yıllar sonra yolu Menekşeli Vadi'ye düşen yazar
Bayram’ı ve karısını tarlada çalışırken görürse de, Bayram yazarı tanımaz”.
Lütfi Akad’ın yönetmenliğini yaptığı “Vesikalı Yarim” filminde,
Halil (Bayram, Halil olmuştur) manavlık
yapar. Bir gece arkadaşları ile gittıği pavyonda gördüğü Sabihaya (Seher) âşık
olur ve işini, evini, ailesini terk edip Sabiha ile birlikte yaşamaya başlar
işsiz kalır, küçük tezgahlarda satıcılık yapmaya kalkar, Sabiha da pavyonu
bırakır sonunda Sabiha Halil'in babası ile konuşup durumu öğrenince, Halil'in
hayatından çıkmaya karar verir. Halil ailesine döner. Konu sonradan çeşitli yeni çevrimlerle tekrar
tekrar ele alınır.
Öte yandan aynı konunun işlendiği Burhan Arpad'ın “Alnımdaki Bıçak
Yarası” romanında Zehra, Seher’le (Sabiha) aynı konumdadır ama -daha genç
olan- Kazım, Bayram'ın (Halil) aksine bekardır. Bir akrabasının yanında, çay
ocağında çalışır. Romandan hareketle yapılan film de ise (Kazım/ Halil)
balıkçıdır [2]
[1]
Türker İnanoğlu “5555 Afişle Türk
Sineması” kitabında yer alan film afişinde Safa Önal’ın adı yerine Şahin Gök’ün adı yer almıştır. (y.ö)
[2] Orhan Ünser a.g.e.
syf: 187
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder