Yönetmen: Şerif Gören, Senaryo: Özden Çankaya, Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin, Yapım: Gülşah Film / Selim Soydan,
Konu: Kocası öldürülen Elmas, Kazandığı parayla
kooperatife ve bankaya olan borçlarını ödeyemez duruma düşmüştür. Bu arada
kendisine talip olanlarla evlenmeyi reddeder ve yedi yıl hapis yattıktan sonra
çıkan Ali'yle evlenmek ister. Ali bu evlilikten annesinin zoruyla vazgeçer.
“Kurbağalar alabildiğine dramatik
bir sahneyle başlar Baştan ayağa suya, çamura bulanmış bir adam, sabahın
alacakaranlığında, sarsak adımlarla köye doğru gelir, ortalık yerde düşer
kalır. Elindeki torbadan küçücük hayvanlar fırlar, hoplaya-zıplaya çevreye
dağılır; Kurbağadır bunlar... Sonra Elmas Kadın gelir, 'bulaşıcı hastalıktan
öldüğü söylenen adamın sırtından vurulduğunu görür ve köylülere gösterir. Halil
Pehlivan öldürülmüş, Elmas Kadın genç yaşında dul kalmıştır. Sonra Elmas,
ölümden (cinayetten) sorumlu tuttuğu birinin evinin önünde adamı lanet ve de
kurbağa yağmuruna tutar...
Bu vurucu başlangıçtan sonra, olayların
aynı tempo ile gelişeceğini, Elmas Kadının, vurulan erinin ölümünün gizi ve
intikamı peşinde koşacağını kısacası sayısız örneğini gördüğümüz bir 'köy filmi
daha izleyeceğinizi sanırsınız. Oysa film, bambaşka yollara sapar, bir Trakya
kasabası üstüne gözlemler içeren neredeyse belgesel tadında bir filme
dönüşür.
Şerif Gören'in bir köy melodramından
özellikle kaçınarak, bir tür belgesele dönüştürdüğü film, altta kuşkusuz yine
cin sellik temasına dayanmakta, böylece Gören'in son yıllarda bu temayı
işlediği kimi filmlerle birleşmektedir. Kendine özgü bir ritme sahip, bu sakin,
ağır başlı film, sonunda oldukça, ilginç bir çağdaş mesaja, kuşkusuz
kadınlarımızın da hoşuna gidecek bir bildiriye ulaşmaktadır. Kimi gece
çekimlerin yetersiz bir ışıklandırma nedeniyle aksaması, finalin yeterince
güçte verilmemesi, yer yer abartılı bölümler (kurban kesme, kurbağa ayıklama),
filmin tam bir başarıya dönüşmesini önlese de, "Kurbağalar", günümüz
Türk sineması içinde olsun, Şerif Gören'in filmografısi içinde olsun, önemli,
değişik bir yer tutan, üstünde daha uzun boylu durulması gereken bir filmdir,”
([1])
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder